Вітаю Вас Гість!
Четвер, 25.04.2024, 03:34
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Головна » 2019 » Травень » 14 » ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
13:39
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

    Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для усіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп. 
    У місті Горішні Плавні до 2017 року спеціальну освіту та умови для корекційного розвитку дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку -  дітей з порушенням зору, із затримкою психічного розвитку та із порушенням мовлення  забезпечував лише ДНЗ «Казка» компенсуючого типу. Діти, яким рекомендується спеціальна група, якої немає у «Казці»  (згідно Порядку комплектації дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу, затвердженого наказом МОН та МОЗ України від 27.03.2006 року №240/165), сьогодні можуть отримувати дошкільну освіту у інклюзивних групах закладів дошкільної освіти загального розвитку. 
    Інклюзивні групи у дошкільних навчальних закладах створюються для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками. Головна мета створення інклюзивних груп – задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю.
    Реформування освіти в напрямі інклюзії підтверджується численними змінами в законодавстві України, практичною діяльністю закладів загальної середньої освіти та узгоджується з основними міжнародними документами у сфері забезпечення прав дітей, зокрема зі статтею 24 «Освіта» Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю». Інклюзивна освіта в Україні – досі педагогічна інновація.  У дошкільному закладі  створюється середовище, адаптоване до потреб дітей з особливими освітніми потребами, добираються спеціально фахівці, зокрема, асистент вихователя, розробляються індивідуальні програми розвитку,  тощо.
    Перша інклюзивна група у нашому місті розпочала свою роботу у лютому 2017 року у ДНЗ «Дюймовочка». На сьогоднішній день у інклюзивних групах , які за 2 роки були відкриті у 5-ти закладах  дошкільної освіти міста Горішні Плавні, отримали  та продовжують отримувати дошкільну освіту  7 дітей з особливими освітніми потребами. Успішна адаптація та соціалізація дітей з інвалідністю  у оточенні однолітків групи загального розвитку сприяє можливості цих дітей навчатись у інклюзивному класі у школі. Так випускник інклюзивної групи 2018 року вже продовжив інклюзивне навчання і у 1-му класі.  Батьки трьох випускників 2019 року також мають наміри  влаштувати дітей на інклюзивне навчання у 1-х класах міських шкіл.
    До 2019 року визначення профілю спеціальної групи у закладі дошкільної освіти або програми навчання у закладі загальної середньої освіти з переліком корекційно-розвиткових потреб відносилось до компетенції психолого-медико-педагогічної консультації. Зараз це вирішується у Інклюзивно-ресурсному центрі, який розташований по вулиці Добровольського, будинок 63 (приміщення Центру соціальної підтримки дітей та сімей «Надія»).

Головний спеціаліст відділу освіти Павленко Л.П.

Переглядів: 306 | Додав: Alex | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: