« Березень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ДНЗ «Попелюшка»
Для організації освітньої діяльності щодо інтеграції ЛЕГО конструювання в освітній простір ДНЗ 28.08.17 року 5 вихователів дошкільного закладу пройшли навчання з підготовки викладачів та отримали сертифікати з напрямку «LEGO-конструювання для дошкільнят».
В вересні 2017 року на базі ДНЗ була створена творча група педагогів з впровадження ЛЕГО – конструювання в ДНЗ, яка опрацювала методичні рекомендації з організації діяльності дітей з ігровими конструкторами ЛЕГО та працює над розробкою тематичного планування за певними блоками.
На педагогічній раді 30.08.2017 було розглянуто питання «Освітній потенціал ЛЕГО – конструктора: використовуймо повною мірою.
В жовтні 2017 року в ДНЗ «Попелюшка» почала функціонувати студія «Чаріна країна ЛЕГОЛАНДІЯ».
LEGO-студія – це окреме світле і затишне приміщення площею 36 кв. м, в якому створені належні умови для організації занять з LEGO-конструювання.
Лего - центр облаштований ростовими меблями, що відповідають вікові дітей; якісним килимковим покриттям; зручними шафами для зберігання конструктора; виставковим стендом для організації виставок робіт дітей; столом і кріслом для керівника студії; демонстраційним столом, де діти створюють і обігрують різні сюжети з побудованих конструкцій. Для сортування конструкторів були придбані контейнери для цеглинок, зручні подушечки для сидіння на килимку.
Матеріальну базу та основний інструментарій студії складають придбані в травні 2017 року набори LEGO Education, які призначені для роботи з дітьми віком від 2 до 4 років – конструктори DUPLO, які є більш об’ємними («Великий набір LEGO», «Люди світу», «Моя перша історія», «Дикі тварини», «Емоції», «Математичний поїзд») і набори для дітей від 4 до 6 років типу SYSTEM, які є менш об’ємними, проте мають більш різноманітні деталі («Місто», «Міське життя», «Міські жителі»), набори «Перші механізми» та «Перші конструкції».
Навчально-виховну роботу у LEGO-центрі було розпочато з вихованцями старших груп за парціальною програмою розвитку дитини від 2 до 6 років «Безмежний світ гри з LEGO», яка передбачає опанування дітьми знаннями і вміннями у процесі ігрової та конструкторської діяльності і спрямована на формування цілісного світогляду у дошкільнят, розвиток пізнавальної, комунікативно – мовленнєвої, емоційно – вольової сфер особистості, виховання активного і творчого підростаючого покоління.
Заняття з використанням конструктора LEGO у кожній групі плануються двічі на тиждень та проводиться з підгрупою дітей. Їх тривалість – 35 хвилин. Протягом заняття маленькі вихованці граються, створюють конструкції, досліджують їх, і при цьому отримують уявлення про облаштування світу людей, природи, предметів; навчаються аналізувати інформацію, робити висновки, працювати в команді.
В міській газеті «Громадська думка» друкувалася стаття «Маленькі робототехніки», в якій завідувач ДНЗ «Попелюшка» Чаплоуцька В.Л. розповіла про створення ЛЕГО студії і перші кроки впровадження ЛЕГО технологій в ДНЗ.
План заходів на січень - вересень 2018 року
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Створення на сайті ДНЗ сторінки, щодо дослідницько – експериментальної роботи з впровадження робототехніки в ДНЗ |
Січень |
Черапаняк Ю.М. Гелюта Я.В. |
2. |
Розробка перспективного та календарного планування відповідно до тематики освітньої діяльності ДНЗ.
|
січень – травень |
Творча група |
3. |
Розробка конспектів інтегрованих занять |
січень – травень
|
Керівник Лего студії |
4. |
Консультація для педагогів ДНЗ «Знайомтесь: «Методика шість цеглинок»» |
березень |
Черепаняк Ю.М. |
5. |
Організація виставки дитячих робіт «Дитячий майданчик моєї мрії» |
квітень |
Керівник ЛЕГО студії, вихователі старших груп |
6. |
Семінар – практикум «ЛЕГО технології в освітньому просторі ДНЗ» |
квітень |
Керівник ЛЕГО студії, методист |
7. |
На педагогічній раді винесено на розгляд питання: «Інтеграція ЛЕГО - конструктора в освітній простір ДНЗ: проблеми, підсумки, перспективи» |
Травень |
Методист |
8. |
Майстер клас для батьків «ЛЕГО-конструктор ваш помічник в спілкуванні з дитиною» |
червень |
Керівник ЛЕГО студії |
ДНЗ «Попелюшка» у 2017-2018 навчальному році розпочав дослідно-експериментальну роботу за темою «Впровадження освітньої робототехніки в навчально-виховну діяльність дошкільного закладу».
На даний час, згідно Програми проведення дослідно-експериментальної роботи ДНЗ «Попелюшка», завершив ІІ (констатувальний) етап дослідно-експериментальної роботи, який тривав з січня 2018 року по вересень 2018 року.
Метою ІІ етапу дослідно-експериментальної роботи було:
Робота з педагогічним колективом, батьками та вихованцями ДНЗ протягом січня - вересня 2018 року в дошкільному закладі була представлена наступними заходами:
Протягом 2017-2018 навчального року з вихованцями старших груп в ЛЕГО - студії проводилися інтегровані заняття з конструювання. З метою виявлення рівня конструктивних вмінь дошкільників та їх розвиток протягом навчального року, було проведено діагностування дітей у жовтні та травні. В ході діагностики визначався рівень конструктивних вмінь під час конструювання за схемою, за словесним завданням, уявою. Результати подано в таблиці.
|
«Калинка» |
«Капітошка» |
«Барвінок» |
|||
|
Жовтень |
Травень |
Жовтень |
Травень |
Жовтень |
Травень |
За схемою |
68% |
89% |
62% |
80% |
64% |
90% |
За словесним завданням |
38% |
80% |
30% |
72% |
45% |
80% |
За уявою |
52% |
84% |
50% |
78% |
60% |
89% |
Згідно даних таблиці, рівень конструктивних вмінь дошкільників значно покращився на кінець навчального року.
Вагомим на даний час результатом участі в експерименті стало підвищення життєвої компетентності дошкільників та зацікавленість педагогів роботою з впровадження ЛЕГО-конструювання в освітній простір ДНЗ.
Проте, в процесі дослідно – експериментальної діяльності в ДНЗ зустрілися з певними труднощами. А саме:
Проведена на даний час робота та виконання програми проведення експерименту в цілому, спрямовані на досягнення таких результатів:
Наступні кроки в дослідно – експериментальній роботі на 2018-2020 навчальні роки: