Вітаю Вас Гість!
Вівторок, 19.03.2024, 14:06
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Легоконструювання в ДНЗ

ДНЗ «Попелюшка»

Для організації освітньої діяльності  щодо інтеграції ЛЕГО конструювання в освітній простір ДНЗ 28.08.17 року 5 вихователів дошкільного закладу пройшли навчання з підготовки викладачів та отримали сертифікати з напрямку «LEGO-конструювання для дошкільнят».

В вересні 2017 року на базі ДНЗ була створена творча група педагогів  з впровадження ЛЕГО – конструювання в ДНЗ, яка опрацювала методичні рекомендації з організації діяльності дітей з ігровими конструкторами ЛЕГО та працює над розробкою тематичного планування за певними блоками.

На педагогічній раді 30.08.2017 було розглянуто питання «Освітній потенціал ЛЕГО – конструктора: використовуймо повною мірою.

 В жовтні 2017 року в ДНЗ «Попелюшка» почала функціонувати студія «Чаріна країна ЛЕГОЛАНДІЯ».

LEGO-студіяце окреме світле і затишне приміщення площею 36 кв. м, в якому створені належні умови для організації занять з LEGO-конструювання.

Лего - центр облаштований ростовими меблями, що відповідають вікові дітей; якісним килимковим покриттям; зручними шафами для зберігання конструктора; виставковим стендом для організації виставок робіт дітей; столом і кріслом для керівника студії; демонстраційним столом, де діти створюють і обігрують різні сюжети з побудованих конструкцій. Для сортування конструкторів були придбані контейнери для цеглинок, зручні подушечки для сидіння на килимку.

Матеріальну базу та основний інструментарій студії складають придбані в травні 2017 року набори LEGO Education,  які призначені для роботи з дітьми віком від 2 до 4 років – конструктори DUPLO, які є більш об’ємними («Великий набір LEGO», «Люди світу», «Моя перша історія», «Дикі тварини», «Емоції», «Математичний поїзд»)  і набори для дітей від 4 до 6 років типу SYSTEM, які є менш об’ємними, проте мають більш різноманітні деталі («Місто», «Міське життя», «Міські жителі»), набори «Перші механізми» та «Перші конструкції».

Навчально-виховну роботу у LEGO-центрі було розпочато з вихованцями старших груп  за парціальною програмою розвитку дитини від 2 до 6 років «Безмежний світ гри з  LEGO», яка передбачає опанування дітьми знаннями і вміннями у процесі ігрової та конструкторської діяльності і спрямована на формування цілісного світогляду у дошкільнят, розвиток пізнавальної, комунікативно – мовленнєвої, емоційно – вольової сфер особистості, виховання активного і творчого підростаючого покоління.

Заняття з використанням конструктора LEGO у кожній групі плануються двічі на тиждень та проводиться з підгрупою дітей. Їх тривалість – 35 хвилин. Протягом заняття маленькі вихованці граються, створюють конструкції, досліджують їх, і при цьому отримують уявлення про облаштування світу людей, природи, предметів; навчаються аналізувати інформацію, робити висновки, працювати в команді.

В міській газеті «Громадська думка» друкувалася стаття «Маленькі робототехніки», в якій завідувач  ДНЗ «Попелюшка» Чаплоуцька В.Л. розповіла про створення ЛЕГО студії і перші кроки впровадження ЛЕГО технологій в ДНЗ.

План заходів на січень - вересень 2018 року

Зміст  роботи

Термін виконання

Відповідальний

1

Створення на сайті ДНЗ сторінки, щодо дослідницько – експериментальної роботи з впровадження робототехніки в ДНЗ

Січень

Черапаняк Ю.М. Гелюта Я.В.

2.

Розробка перспективного та календарного планування відповідно до тематики освітньої діяльності ДНЗ.

 

січень – травень

Творча група

3.

Розробка конспектів інтегрованих занять

січень – травень

 

Керівник Лего студії

4.

Консультація для педагогів ДНЗ «Знайомтесь: «Методика шість цеглинок»»

березень

Черепаняк Ю.М.

5.

Організація виставки дитячих робіт «Дитячий майданчик моєї мрії»

квітень

Керівник ЛЕГО студії, вихователі старших груп

6.

Семінар – практикум  «ЛЕГО  технології в освітньому просторі ДНЗ»

квітень

Керівник ЛЕГО студії,

методист

7.

На педагогічній раді винесено на розгляд питання: «Інтеграція  ЛЕГО - конструктора в освітній простір ДНЗ: проблеми, підсумки, перспективи»

Травень

Методист

8.

Майстер клас для батьків «ЛЕГО-конструктор ваш помічник в спілкуванні з дитиною»

червень

Керівник ЛЕГО студії

 

 

ДНЗ «Попелюшка»  у 2017-2018 навчальному році  розпочав дослідно-експериментальну роботу за темою  «Впровадження освітньої робототехніки в навчально-виховну діяльність дошкільного закладу».

На даний час, згідно Програми проведення дослідно-експериментальної роботи ДНЗ «Попелюшка», завершив ІІ (констатувальний) етап дослідно-експериментальної роботи, який тривав з січня 2018 року по вересень 2018 року.

Метою ІІ етапу дослідно-експериментальної роботи було:

  • вивчення стану досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці;
  • виявлення, аналіз та узагальнення перспективного досвіду із питань впровадження освітньої робототехніки у навчально-виховному процесі у практиці роботи інших навчальних закладів (відвідування шкіл, участь у конференціях, семінарах, тренінгах); збір, доопрацювання конспектів та виховних заходів із зазначеної проблеми;
  • планування діяльності, розроблення методичної системи впровадження  освітньої робототехніки у навчально-виховний процес.

Робота з педагогічним колективом, батьками  та вихованцями ДНЗ протягом січня - вересня 2018 року в дошкільному закладі була представлена наступними  заходами:

  1. На сайті ДНЗ створена сторінка, щодо дослідницько-експериментальної роботи з впровадження робототехніки в ДНЗ.
  2. Розроблено перспективне планування відповідно до тематики освітньої діяльності ДНЗ.
  3. Розроблені конспекти інтегрованих занять для дітей старшого дошкільного віку;
  4. В березні для педагогів проведена консультація «Знайомтесь: «Методика шість цеглинок»».
  5. В квітні організована  виставки дитячих робіт «Дитячий майданчик моєї мрії»;
  6. Для педагогів міста та батьків вихованців в квітні  організовано семінар – практикум  «ЛЕГО  технології в освітньому просторі ДНЗ» в рамках якого проведено відкрите інтегроване заняття «У світі космічних фантазій».
  7. На педагогічній раді ДНЗ розглянуто і обговорено питання: «Інтеграція  ЛЕГО - конструктора в освітній простір ДНЗ: проблеми, підсумки, перспективи».
  8. Для батьків вихованців ДНЗ проведено майстер - клас «ЛЕГО-конструктор ваш помічник в спілкуванні з дитиною» (травень).
  9. Педагоги експериментатори відвідали фестиваль ЛЕГО – уроків початкових класів в СЗОШ №1.

Протягом 2017-2018 навчального року з вихованцями старших груп в ЛЕГО - студії проводилися інтегровані заняття з конструювання. З метою виявлення рівня конструктивних вмінь дошкільників та їх розвиток протягом навчального року, було проведено діагностування дітей у жовтні та травні. В ході діагностики визначався рівень конструктивних вмінь під час конструювання за схемою, за словесним завданням, уявою. Результати подано в таблиці.

 

 

«Калинка»

«Капітошка»

«Барвінок»

 

Жовтень

Травень

Жовтень

Травень

Жовтень

Травень

За схемою

68%

89%

62%

80%

64%

90%

За словесним завданням

38%

80%

30%

72%

45%

80%

За уявою

52%

84%

50%

78%

60%

89%

 

Згідно даних таблиці, рівень конструктивних вмінь дошкільників значно покращився на кінець навчального року.

Вагомим на даний час результатом участі в експерименті стало підвищення життєвої компетентності дошкільників та зацікавленість педагогів роботою з впровадження ЛЕГО-конструювання в освітній простір ДНЗ.

Проте, в процесі дослідно – експериментальної діяльності в ДНЗ зустрілися з певними труднощами. А саме:

  • відсутність кадрового забезпечення для повноцінного функціонування гуртка в старших групах;
  • необхідність у постійній матеріально – технічній підтримці, напрацювання тематичних презентацій за різними тематиками;
  • недостатня кількість наборів для забезпечення наступності у роботі та можливості розвитку сюжетів ігор з ЛЕГО;
  • можливість відвідати інші дошкільні заклади з метою ознайомлення з їхнім досвідом роботи з лего – конструювання.

Проведена на даний час робота та виконання програми проведення експерименту в цілому, спрямовані на досягнення таких результатів:

  1. Продовжувати впровадження ЛЕГО-конструювання  в роботу дошкільного закладу.
  2. Коректування навчальних планів і програм дошкільного закладу згідно з одержаними впродовж експерименту результатами.

Наступні кроки в дослідно – експериментальній роботі на 2018-2020 навчальні роки:

  1. Продовження матеріально – технічного забезпечення ЛЕГО – студії, насичення її роздатковим матеріалом (схеми, ігри), розробка нових;
  2. Широке впровадження ЛЕГО технологій в різні методики роботи з дітьми не лише в студії а й в групах.
  3. Залучення до освітньої діяльності з ЛЕГО батьків, активна взаємодія з ними.
  4. Ознайомлення з досвідом роботи  колег інших дошкільних закладів, в яких впроваджуються сучасні ЛЕГО технології.