ПРОЕКТ «НА КРИЛАХ УСПІХУ»
У Спеціалізованій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 ім.Л.І.Бугаєвської учні 1-Б та 2-В класу навчаються за освітнім проектом «На крилах успіху», що реалізується в межах дослідно – експериментальної роботи Всеукраїнського рівня «Дидактико – методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад початкової загальної освіти на 2016-2020 роки». З вересня 2018 року до навчання за цим проектом долучилася Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 (1-Б клас).
За освітнім проектом «На крилах успіху» навчання дітей здійснюється за експериментальним планом, в якому зменшено навчальне навантаження на дитину.
Програма містить 6 навчальних предметів замість 12: «Українська мова», «Іноземна мова», «Математика», «Всесвіт», «Фізична культура», «Арттехнології та ІКТ». За рахунок інтеграції вдалось позбутись дубляжу змісту, а відповідно й перевантаження учнів. Програму предмета «Арттехнології та ІКТ» структуровано за модулями «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Наndmade: своїми руками», «Театралізація», «Мистецтво слова», «ІКТ».
Програма пропонує достатній вибір варіативних курсів. Якщо школа виявить бажання обрати не розширений рівень певного предмета, а варіативний складник, то пропонується такі варіативні курси, як мистецтво слова й театральне мистецтво, плавання, хореографія.
Завдяки введенню казкових персонажів – лаксиків в освітньому проекті реалізується принцип «навчаючи інших, навчаюся сам».
Навчання відбувається за інтегрованими навчальними посібниками-журналами, в яких органічно поєднано функції підручника й робочого зошита. Один посібник-журнал розрахований на один тиждень. Вартість одного посібника 250грн. Оплату здійснюють батьки. На кожен із п'яти робочих днів тижня у журналі передбачено один сюжетний малюнок, який розкриває соціокультурну тему.
Крім сюжетних малюнків, кожен журнал містить окремо сторінки для занять з української мови, математики, всесвіту, арт-технологій та іноземної мови. Усі заняття одного дня за своїм змістом відповідають ситуації сюжетного малюнка.
Учителю надаються методичні рекомендації організації роботи учнів за кожним із запропонованих у посібниках-журналах завдань. Цей методичний коментар до занять викладається в соціальній мережі освітнього проекту. Водночас учитель має можливість пропонувати свої прийоми й методи організації навчальної діяльності учнів.
У проекті розроблено систему селфі-аудитів дослідження для аналізу набутого дитиною досвіду навчальної діяльності за допомогою завдань. Ця форма роботи спрямована на формування в дитини вміння самостійно оцінювати результати навчальної діяльності.
Велика увага в проекті приділяється здоров'язбережувальним технологіям (фізкультхвилинки на заняттях та проведення ранкових зарядок-нейробік). Кожен журнал містить комплекс фізкультхвилинок, який має чотири напрями – для м'язів шиї, плечового поясу, тулуба і нижніх кінцівок; для очей; артикуляційні вправи і пальчикові гімнастики.
З метою створення атмосфери дружньої підтримки, формування уміння співпрацювати, спільно вирішувати проблеми, проводяться толоки на початку й наприкінці кожного робочого тижня й дня. Тривалість толоки від 7 до 10 хвилин.
Проект «На крилах успіху» – це крок вперед в освіті, адже твориться з великою любов’ю до Дитини і глибокою повагою до вчителя.
Нормативна база освітнього проекту "На крилах успіху"
Освітній проект для початкової школи "На крилах успіху":https://nakrilahuspihu.сom.
Наказ МОН України від 15.07.2016 №834"Про проведення дослідницько-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів Київської, Дніпропетровської та Чернігівської областей"
Лист МОН України від 02.02.2017 №1/11-847 "Про надання грифа навчальним програмам"
Наказ МОН України від 07.02.2017 №189 "Про затвердження Типового навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової освіти»