17 листопада на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 відбувся традиційний міський науково-практичний семінар директорів загальноосвітніх навчальних закладів та їх заступників
У нашому місті склалася багаторічна традиція обміну досвідом між адміністративним корпусом загальноосвітніх навчальних закладів з питань управлінської, науково-методичної, соціально-психологічної та організаційної діяльності.
Відповідно до визначених Національною доктриною пріоритетних напрямів розвитку освіти в системі методичної роботи з керівниками шкіл розглядаються питання:
● модернізації управлінської діяльності;
● розвитку інноваційної культури;
● підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу;
● запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій;
● створення умов для розвитку обдарованих дітей і молоді;
● упровадження моніторингу освітнього процесу;
● проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
● стимулювання самоосвіти, професійного саморозвитку і творчої самореалізації особистості вчителя і учня та ін.
Однією з ланок безперервної післядипломної освіти керівників навчальних закладів є міські науково-практичні семінари директорів загальноосвітніх шкіл та їх заступників з науково-методичної, навчально-виховної та виховної роботи (керівники семінару – І.В.Шошина, начальник відділу освіти, С.І.Негода, завідувач ММК). У ході їх проведення значна увага приділяється цілісності системи науково-методичної роботи, яка ґрунтується на особистісно-орієнтованому підході і спрямована на розвиток професійної і управлінської компетентності учасників семінару.
Згідно з річним планом роботи відділу освіти та міського методичного кабінету чергове засідання семінару з теми «Управління розвитком організаційної культури як субстрат позитивного іміджу навчального закладу» відбулося на базі загальноосвітньої школи № 6.
Актуальність питання не підлягає сумніву, адже кожна освітня організація стоїть перед необхідністю формування власного образу – іміджу, а також визначення своїх цілей і цінностей, стратегії покращення якості освітніх послуг, що надаються, цивілізованих правил поведінки і моральних принципів працівників, підтримання високої репутації закладу в місті.
На високому науково-теоретичному рівні пройшла перша частина семінару, яку директор школи В.М.Усатенко присвятила науковому обґрунтуванню теорії управління розвитком організаційної культури навчального закладу як функції формування позитивного іміджу школи.
Під час проведення науково-практичної частини В.М.Усатенко та її заступники О.С.Самарец, Ю.В.Кобзар, В.Л.Федішева представили власне бачення практичного застосування наукових досліджень з означеного питання.
Розглянуті учасниками семінару матеріали досвіду роботи засвідчили, що адміністрацією школи особлива роль відводиться здійсненню науково-методичного супроводу інноваційних процесів, що допомагає педагогічному колективу оперативно реагувати на зміни в державній освітній політиці, без надмірних зусиль переходити на якісно новий рівень діяльності, який відповідає сучасним потребам соціуму та особистості.
Велику зацікавленість викликала в учасників семінару діяльність у творчих групах під час інтерактивної його частини.
Працюючи у творчих лабораторіях за авторськими сценаріями, керівники закладів освіти досліджували шляхи підвищення ефективності викладання української мови через запровадження «уроків наступності» при переході учнів з 4 до 5 класу; складали «мотиваційний ланцюжок» вивчення математики, української мови та біології у старшій школі та досліджували шляхи формування навчальних компетентностей учнів; визначали шляхи формування громадянської активності випускника через залучення учнів та їх батьків до планування навчально-виховної роботи 10-го класу.
У педагогічних студіях учасники семінару створювали портрет сучасного директора школи як лідера змін, сучасного учителя як носія організаційної культури закладу, та портрети «Учень-2050» і «Батьки-2050» як очікуване майбуття.
Кульмінацією семінару став захист проектів, складених творчими групами у творчих лабораторіях та педагогічних студіях. Саме цей захід виявив надзвичайну зацікавленість учасників семінару у запропонованих авторських нетрадиційних формах методичної роботи. Високий рівень професіоналізму, невичерпну фантазію, творчий підхід до виконання завдань, доброзичливість і толерантність у стосунках продемонстрували всі учасники семінару.
У ході проведення усіх етапів семінару свою педагогічну майстерність та професійну компетентність виявили учасники фокус-групи вчителів шостої школи, які вже запровадили у досвід своєї роботи вище зазначені інтерактивні педагогічні технології.
Особливістю проведення нинішнього науково-практичного семінару стала участь у його роботі слухачів школи резерву керівного складу навчальних закладів, яка започаткувала свою діяльність у поточному навчальному році.
Під час підведення підсумків усі слухачі семінару відзначили високий науково-теоретичний, методичний та організаційний рівень проведення семінару. Досвід роботи ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 рекомендовано до запровадження у діяльність навчальних закладів міста.
Творче використання цих матеріалів сприятиме удосконаленню організації діяльності закладів освіти, підвищенню ефективності процесів навчання та виховання в умовах упровадження нових державних стандартів освіти. |