Вітаю Вас Гість!
Субота, 27.04.2024, 07:57
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Головна » 2020 » Квітень » 6 » Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів
15:21
Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Головним завданням сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу, в тому числі й організації домашньої самостійної роботи.

Основною метою домашніх завдань є: закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.

Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:

  • розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань;
  • врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань та ін.;
  • формування загальнонавчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо).

Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їх організму протягом дня.

При визначені форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно враховувати специфіку навчального предмета, пізнавальні можливості учнів, їх вольові якості та уподобання тощо.

Домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові; індивідуальні, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають індивідуальні здібності та інтереси дитини; групові та парні, що направлені на дослідницьку, пошукову, аналітичну роботу, співпрацю, співдружність тощо; репродуктивного, конструктивно-варіативного та творчого характеру.

Згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування та утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) при визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 3класі - 1 

години 10 хв.; 4 класі - 1 год. 30 хв.; у 5-6-му класах - 2,5 

години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години.
Відповідно до Концепції Нової української школи, наказу МОН України від 07.12.2018 №1362 (із змінами, внесеними згідно з наказом МОН України від 09.01.2020 №21) у 1 класі домашні завдання не задаються, у 2 класі є необов’язковими (можуть бути пошуково-дослідницькі та творчі завдання).

При використанні в освітньому процесі аудіовізуальних технічних
засобів навчання (ТЗН) встановлюється така тривалість їх  застосування:

Класи

Тривалість перегляду (хв.)

 

кінофільми

 телепередачі

1-2

15-20

15

3-4

15-20

20

5-7

20-25

20-25

8-12

25-30

25-30

Кількість уроків  із  застосуванням  ТЗН  протягом  тижня  не
повинна бути  більшою 3-4 - для учнів початкової школи,  4-6 - для
старшокласників.

 

Безперервна робота перед екраном комп'ютера повинна бути не більше:

  • для учнів 10-11 класів на першій годині занять 30 хв., на другій годині занять - 20 хв.;
  • для учнів 8-9 класів - 20-25 хв.;
  • для учнів 6-7 класів - до 20 хв.;
  • для учнів 2-5 класів - 15 хв.
  • для учнів 1 класів – не більше 10 хв.

 Класному керівникові необхідно здійснювати сумарний підрахунок усіх домашніх завдань на той чи інший день відповідно до ДСанПІН 5.5.2.008-01 (сума всіх усних та письмових завдань з усіх навчальних предметів, включаючи іноземну мову, номери завдань, сторінки та ін.), їх об’єм і ступінь складності з урахуванням особливостей всіх учнів класу. Завдання мають бути посильними для самостійного виконання учнями.

Домашні завдання не даються учням на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників навчальних закладів (Лист МОН України від 28.01.2014 р. № 1/9-72).

 

 

Переглядів: 1402 | Додав: Adminnn | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: