В умовах модернізації української освіти особливої актуальності набуває проблема створення оптимальних умов для розвитку, виховання і навчання дітей з особливими потребами, що відповідають тенденціям реформування дошкільної освіти на шляху до її відкритості, демократичності та доступності, а також із введенням в освітнє середовище інноваційних технологій.
Інноваційні технології мають забезпечити розвиток і саморозвиток особистості дитини з огляду на виявлені його індивідуальні особливості як суб'єкта пізнання предметної діяльності і реалізуються у особистісно-орієнтованій освіті.
Стало доброю традицією щорічно після загально-міських профілактичних оглядів дітей ДНЗ міста збиратись на професійних форумах педагогів. 21.12.2017 р на базі ДНЗ «Казка» було проведено інформаційно-педагогічну годину на тему «Використання іноваційних педагогічних технологій в роботі з дітьми з особливими потребами». Під час засідання учасникам були презентовані:
методики М. Монтессорі, Г. Домана, впровадження яких сприяє ранньому сенсорному та інтелектуальному розвитку дитини, використання коректурних таблиць педагогами і батьками для здійснення ефективної, цілеспрямованої роботи з інтелектуально-мовленнєвого розвитку дітей, спираючись на їхню природну зацікавленість, пізнавальні та ігрові мотиви. Був рекомендований методичний посібник Н. Гавриш і О. Безсонової «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості», який складається з набору коректурних таблиць для дітей молодшого, середнього і старшого дошкільного віку та методичного супроводу для роботи з ними;
метод Су-джок терапія (нетрадиційний метод педагогічного впливу), який передбачає вплив через кисті рук та стопи ніг на організм дитини та сприяє стимулюванню мовних зон кори головного мозку.
Особливу зацікавленість викликала у слухачів «Робота з аудиторією» під час якої з учасниками були проведені кінезіологічні вправи (гімнастика для мозку).
Обмінюючись кращим досвідом досягнень із впровадження інноваційних технологій і нетрадиційних методів у навчально-виховному процесі, презентуючи значні здобутки інноваційної діяльності педагогічних працівників, присутні прийшли до висновку про актуальність і доцільність таких педагогічних зібрань, що дають можливість разом обговорювати актуальні проблеми й шукати ефективні вектори їх реалізації.
Войтович Б.П., методист ММК |