Неможливо уявити належний рівень життєвої компетенції людини без оволодіння мовленням. Видатний педагог Костянтин Ушинський зауважував, що рідне слово є основою розумового розвитку й скарбницею всіх знань. Оволодіваючи мовленням, вивчаючи мову, дитина засвоює систему знань, суспільно прийняті норми поведінки – основу її життєвої компетентності.
Актуальність своєчасного мовленнєвого розвитку в дошкільному дитинстві визначається завданнями щодо створення оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини, які виявляються в специфічно дитячих видах діяльності й пов'язані із комунікацією. Адже мовленнєвий розвиток та його вдосконалення необхідно розглядати, як відображення становлення навичок комунікативно-мовленнєвої взаємодії.
З метою раннього виявлення мовленнєвих та психофізичних вад розвитку дитини для правильної діагностики та ранньої корекції, підвищення педагогічної компетентності з даної теми, ознайомлення педагогів з різноманітними діагностичними методиками щодо виявлення мовленнєвих та психофізичних вад розвитку дитини з особливими потребами 25 січні 2017 року на базі ДНЗ «Казка» компенсуючого типу відбувся теоретично-інформаційний практикум для вихователів «Значення раннього виявлення мовленнєвих та психофізичних вад для подальшого всебічного розвитку дитини».
У роботі практикуму прийняли участь вихователі та методисти ДНЗ міста. Під час теоретично-інформаційного практикуму були розглянуті теоретичні та практичні проблеми. В процесі обговорення теоретичного блоку були висвітлені питання щодо наслідків профілактично-діагностичних обстежень вчителями-дефектологами, вчителями-логопедами вихованців ДНЗ міста. Слухачам були запропоновані таблиці, графіки, порівняльні діаграми росту патології в мовленнєвому та психофізичному розвитку дітей дошкільного віку, а також було встановлено значення ранньої діагностики вад розвитку дитини та встановлення наслідків несвоєчасного їх виявлення та подолання.
Під час практичного блоку засідання слухачі мали можливість взяти участь у діалозі з логопедами та дефектологами практиками «Запитання-відповідь». Родзинкою зібрання став майстер-клас «Виготовлення новорічної іграшки за технікою Айріс фолдінг». Педагоги із задоволення поринули в дитинство і з дитячим захопленням виготовляли іграшки, вправляючись в практичному використання інноваціїної техніки при виготовлені аплікації.
Підводячи підсумки заходу вихователі відмітили, що питання щодо раннього виявлення вад розвитку дошкільників висвітлені в повному обсязі та корисні й актуальні для подальшої роботи вихователів в практичній діяльності з вихованцями та просвітницької роботи з їхніми батьками.
|