Оновлення суспільства, модернізація освіти, а особливо сучасний учень вимагають яскравої творчої особистості вчителя, педагогічна діяльність якого має бути міцним засобом формування і всебічного розвитку особистості кожної дитини. Які ж вони – вчителі двадцять першого століття? Які вони – кращі вчителі міста Горішні Плавні? Хорошою нагодою поміркувати над цим є Всеукраїнський конкурс «Учитель року», який стартував в Україні ще в 1995 році і став щорічним конкурсом професійної майстерності педагогів з певної номінації.
Конкурс педагогічної майстерності – це серйозне професійне зростання, марафон педагогічних ідей та думок. Це школа для розуму і краси, самоаналіз діяльності, певний етап сходження вгору і стрімкого руху вперед.
У цьому році свої професійні уміння, майстерність і творчі здобутки представили на розгляд міського журі 5 педагогів із 4 навчальних закладів міста у таких номінаціях: «Українська мова та література», «Фізична культура», «Фізика», «Німецька мова».
Випробування цьогорічного конкурсу (майстер-клас, захист власного досвіду, тестування з фахової майстерності,конкурсні уроки) підтвердили думку про те, що замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати, де можна використати ці ідеї, уміти з ними поводитися, а не лише захоплюватися.
Найважливішою складовою частиною професійних випробувань є конкурсний урок.. Таким чином конкурсні уроки, за В.Сухомлинським, стали «дзеркалом загальної педагогічної культури вчителя, мірилом його інтелектуального багатства, показником його культури, ерудиції».
Участь педагогів у конкурсі стала можливістю, шансом заявити про себе як про фахово компетентну, творчу особистість. У цілому конкурс підтвердив, що горішньоплавнівська земля багата на високопрофесійних, ерудованих, творчих учителів, а всі учасники конкурсу - тим паче, лауреати і переможці — справжні лідери педагогічної громади міста. Найголовніше, аби в кожного з них не згас, а ще яскравіше запалав вогонь таланту, неповторної творчої індивідуальності і майстерності, бажання бути вірними великому імені Учитель.
Серед учасників конкурсу не було людей випадкових. Для кожного з них школа – це життя, а вчительський талант – це насамперед, покликання і невтомна праця, що не може звершитись в якісь єдиній миті чи дні.
Методист ММК Роман О.В. |